راد رولیک Radrolik

تولید و فروش انواع رولیک و پایه رولیک - فروشنده انحصاری تسمه نوار نقاله

تولید و فروش انواع رولیک و پایه رولیک - فروشنده انحصاری تسمه نوار نقاله

۵ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

رولیک ضدسایش

 

به هنگام انتقال مواد برروی سیستم های انتقال ، به طور کلی از رولیک های فلزی به این منظور استفاده می کنند که در مواردی که مواد انتقالی دارای خاصیت خورندگی باشند ، به مرور زمان باعث از بین رفتن رولرها شده و از نظر اقتصادی برای کاربران مقرون به صرفه نمی باشد.

به همین منظور جهت جلوگیری از تخریب رولرها و نیز ساییده شدن رویه ی آن ها از رولیک ضد سایش استفاده می کنند که استفاده از رولیک ضد سایش طول عمر دستگاه را افزایش می دهد .

معمولا از رولیک ضد سایش در نوعی از نوارنقاله های غلتکی استفاده می کنند که محصولات به طور مستقیم برروی آن ها انتقال داده می شوند و در نتیجه در تماس مستقیم با آن ها قرار دارند.

اگر مواد منتقل داده شده دارای خاصیت خورندگی باشند ، به هنگام انتقال برروی رولرها باعث ساییدگی آن ها می شوند و البته لازم به ذکر است که کاربرد این رولیک ضد سایش به نسبت کمتر از سایر انواع می باشد.

 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۰۰ ، ۱۲:۳۳
فرزانه قدس

غلتک کانوایر

 

 

 

 

 

 

 

 

غلتک کانوایرها بخشی مهم و کاربردی از نوارنقاله ها را شامل می شوند که تنوع زیادی از لحاظ قیمتی ، کیفیتی ، کاربرد، اندازه و … دارند. در برآورد هزینه ای که برای ساخت کلی یک دستگاه درنظر گرفته می شود، حدودا 35 درصد کل هزینه را غلتک کانوایرها تشکیل می دهند. حدودا بیش از 70 درصد مقاومت دستگاه را غلتک کانوایر ها برعهده دارند که به همین دلیل جنس موادی که برای ساخت آن ها به کار می رود بسیار حائز اهمیت می باشد.

در واقع به عبارتی دیگر غلتک کانوایر ها برای حمایت از تسمه نقاله و نیز مواد حمل شونده برروی آن ها مورد استفاده قرار می گیرند. اگرچه غلتک ها جزء کوچکی از یک سیستم نوارنقاله ای هستند و ساختار پیچیده ای ندارند اما ساخت غلتک کانوایر با کیفیت بسیار عالی کار آسانی نمی باشد.  لازم به ذکر است که بین تسمه و غلتک های کانوایر اصطکاک زیادی وجود دارد که این کار باعث کاهش طول عمر هم تسمه و هم غلتک می شود و در نتیجه جنس غلتکی که برای کانوایر استفاده می شود بسیار مهم است.

معمولا جنس بدنه فلزی غلتک کانوایر از فولاد معمولی ST37 ساخته میشود. در غلتک های کانوایر سایز بزرگ بهتر است. یکی از موادری که موجب افزایش عمر مفید و کاهش استهلاک تسمه می گردد، انتخاب صحیح نوع غلتک کانوایر در خطوط انتقال مواد فله است. اندازه قطر غلتک های کانوایر محدودیتی ندارد و از سایز 2 اینچ تا 50 اینچ قابل ساخت است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ تیر ۰۰ ، ۱۵:۱۳
فرزانه قدس

رولیک های راهنما و کاربرد رولیک در سیستم های انتقال

رولیک ها در صنعت انتقال به عنوان یکی از مهم ترین عامل های انتقال به حساب می آیند که دارای انواع مختلفی هستند و نسبت به نوع مواد انتقالی قابل تغییر و نیز سفارشی هستند.نوارنقاله ها نیز یکی از انواع سیستم هایی هستند که به انتقال و جا به جایی مواد و محصولات می پردازند. تسمه نقاله ها در نوع تسمه ای عامل های انتقال هستند که رولیک کانوایرها نیز به عنوان عامل های حرکت این محصول به حساب می آیند. رولرها دارای انواع مختلفی هستند که در صنایع نیز دارای کاربردهای متفاوتی از همدیگر هستند و وظایف خاصی را با خود به همراه دارند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ تیر ۰۰ ، ۰۹:۲۴
فرزانه قدس

کاربرد رولیک 

رولیک ها یکی از مهمترین اجزای تشکیل دهنده نوار نقاله ها می باشند که کاربرد رولیک به گردش درآوردن نوار نقاله می باشد .
رولیک ها باعث ایجاد اصطکاک میان مواد حمل شده با سطح تسمه نوار نقاله می شوند.

رولیک‌ها از مهمترین اجزای کانوایر و هرزگرد‌‌هایی هستند که کاربرد رولیک حمل و تحمل وزن بار و قطعات در طول مسیر انتقال است. بیشترین کاربرد رولیک‌ها در کانوایرهای مورد استفاده در معادن مشهود است.کاربرد رولیک باعث رشد در صنایع شده و از بسیاری از هزینه‌ها در صنایع از جمله هزینه‌ها مالی و اتلاف وقت، کاسته است.

موارد کاربرد رولیک :

۱- صنایع فولاد
۲- صنایع سیمان ، گچ و آهک
۳- معادن کانیهای فلزی و غیر فلزی
۴- معادن ذغال سنگ ، شن و ماسه
۵- صنایع کاغذ و مواد شیمیایی
۶- فولاد سازی ، ذوب و ریخته گری
۷- نورد و لوله سازی

 

 

  

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ تیر ۰۰ ، ۰۹:۲۸
فرزانه قدس

 

 

کاربرد رولیک

رولیک ها به صورت های متفاوتی از نظر اندازه و قطر ها ساخته می شوند که اندازه آنها به نوع دستگاه نوار نقاله بستگی دارد. بعد از روشن شدن دستگاه نوار نقاله رولیک ها به وسیله غلت خوردن روی بدنه دستگاه نوار نقاله باعث می شود تسمه نقاله به حرکت در آید. در کل برای اینکه نوار نقاله بتواند به کار خود ادامه دهد به رولیک وابسته است و بدون وجود رولیک هیچ کاربرد و کارایی ندارد.

عواملی که باعث می شود در صورت رعایت آنها رولیک ها در بدترین شرایط محیطی حداکثر عمر را داشته باشند کیفیت ساخت، آب بندی صحیح، استفاده از بلبرینگ با کیفیت و لوله با ضخامت مناسب می باشد. در مورد رولیک ها استاندارد های ISO، DIN، GIS و CEMA وجود دارد که بر اساس این استانداد ها رولیک ها می توانند با کیفیت مطلوب و نوع کاربری آنها تولید شوند.

رولیک به دو دسته تقسیم می شوند

1-  رولیک های صنعتی

2- رولیک نیمه صنعتی

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ تیر ۰۰ ، ۰۸:۵۶
فرزانه قدس